محطة كاسيك مصر- Caasic Egypt Broadcast

CAASIC Advanced Arabic Language Materials

– الطيور على أشكالها تقع

أمثال شعبية

أمثال من اختيارنا

موسوعة الأمثال الشعبية

أمثال قديمة جديدة

المسابقة الطلابية

اسمعوا وجاوبوا:
1- فيه مثل في اللغة بتاعتكوا بنفس المعنى دا؟
2- إمتى ممكن نقول المثل دا؟
3- فيه موقف حصل لكو قبل كدا كان ممكن تستخدموا المثل دا؟
4- في رأيكو، المثل دا ليه معنى وحش وللا كويس؟ وليه؟

Advertisements

No comments yet»

اترك رد

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

أنت تعلق بإستخدام حساب WordPress.com. تسجيل خروج   / تغيير )

صورة تويتر

أنت تعلق بإستخدام حساب Twitter. تسجيل خروج   / تغيير )

Facebook photo

أنت تعلق بإستخدام حساب Facebook. تسجيل خروج   / تغيير )

Google+ photo

أنت تعلق بإستخدام حساب Google+. تسجيل خروج   / تغيير )

Connecting to %s

%d مدونون معجبون بهذه: